Cały proces pozycjonowania strony internetowej rozpoczyna się od dwóch elementów – analizy oraz optymalizacji.
Cały proces pozycjonowania strony internetowej rozpoczyna się od dwóch elementów – analizy oraz optymalizacji. Analiza dotyczy potrzeb Twojej firmy oraz doboru odpowiednich fraz w stosunku do konkurencji, optymalizacja natomiast – kodu i treści strony www pod kątem wyszukiwarek internetowych.
Analiza poprzedzająca pozycjonowanie strony pozwala na uniknięcie fraz i haseł, dobranych zbyt ogólnikowo, niekorzystnie i mało konkretnie. Dlatego też, profesjonalnie przeprowadzona analiza czy audyt pozwolą na stworzenie grupy słów kluczowych, które są celem kampanii pozycjonowania i które przełożą się na zwiększenie ruchu na stronie internetowej. W efekcie, Twoja firma zanotuje wzrost zainteresowania oraz, co najważniejsze, sprzedaży.
Optymalizację można natomiast przeprowadzić w zakresie kodu lub treści strony.
Optymalizacja kodu źródłowego strony internetowej ma wspierać proces pozycjonowania, czyniąc go jeszcze bardziej skutecznym. Im lepiej zoptymalizowana jest strona pod względem technicznym, tym łatwiej i szybciej udaje się ją wypozycjonować. Każdy z elementów Twojej strony www musi być odpowiednio przygotowany i doprecyzowany, zarówno struktura nagłówków, jak i atrybuty dla grafik. Właśnie te składowe wpływają na to, jak wyszukiwarki „odczytują” stronę Twojej firmy.
Optymalizacja treści serwisu www, czyli tzw. SEO-copywriting, to redagowanie wszystkich treści znajdujących się na stronie tak, aby były trafnie wykorzystywane przez wyszukiwarki internetowe. Treść strony musi być bowiem nie tylko przejrzysta dla użytkownika pod względem rozróżnienia logicznego i wizualnego, aby podkreślić, które treści są najistotniejsze lub określić hierarchię nagłówków. Równie istotna jest ilość, struktura oraz rozmieszczenie linków wewnętrznych. Optymalizacja pozwala Internautom oraz wyszukiwarkom na szybsze dotarcie do elementów strony internetowej, ma wpływ na jej użyteczność oraz jakość nawigacji w konkretne miejsca serwisu, np. oferty czy sklepu internetowego.